Our Quebec-based team is expanding. We welcome you to review the posting and apply as indicated toshisey@osborne-group.com.
Our ag recycling programs in Quebec are carried out under the name of “AgriRÉCUP”. To find out more about them, please see agrirecup.ca
COORDONNATEUR * : Environnement – Programme de récupération et de valorisation des plastiques et emballages agricoles au Québec
Vous êtes une personne passionnée pour l’environnement et le recyclage ainsi que pour le domaine agricole. Bien organisée, vous possédez de bonnes aptitudes en gestion logistique. Vous aimez travailler sur le terrain, rencontrer les agriculteurs ou les intervenants liés au monde agricole ou à celui de l’environnement.
AgriRÉCUP est un organisme à but non lucratif (vocation sociale). Son mandat est de tendre vers zéro déchet plastique en agriculture. Il compte y arriver avec la mise en place et la gestion de programmes collaboratifs de récupération et de recyclage des plastiques et emballages. AgriRÉCUP est actif dans le domaine de l’économie circulaire et de la gestion des matières résiduelles. Nous sommes en plein essor et prévoyons maintenir cette dynamique dans les années à venir.
Nous cherchons une personne motivée afin de pourvoir un poste de coordonnateur de programmes. Le poste relève de la directrice régionale (est du Canada). La personne retenue travaillera en étroite collaboration avec l’équipe d’AgriRÉCUP.
Principales responsabilités :
- Assumer le rôle de coordonnateur de programme en gestion des matières résiduelles;
- Contribuer à l’organisation de la logistique en :
- Élaborant des programmes efficaces,
- Mettant en place, organisant et assurant le suivi des points de dépôt pour les matières recyclables,
- Coordonnant les opérations logistiques, y compris la collecte, le transport, l’entreposage, la mise en ballots et le recyclage,
- Veillant au respect des critères de contrôle de qualité;
- Promouvoir le recyclage en agriculture à travers des initiatives telles que les salons, conférences, visites sur le terrain, etc.;
- Participer à des projets visant à optimiser l’efficacité financière et logistique des programmes;
- Effectuer l’analyse et la gestion des données liées au programme;
- Rédiger des rapports sur les activités, les résultats ou toute autre information pertinente concernant le programme;
- Autres
Formation, expérience et compétences clés :
- Détenir un baccalauréat en environnement ou en agriculture.
- Posséder un minimum de quatre ans d’expérience cumulée en gestion des matières résiduelles ou en agriculture.
- Excellente capacité à résoudre des problèmes et à gérer simultanément plusieurs projets.
- Pouvoir travailler aussi bien en équipe que de façon autonome.
- Démontrer un esprit d’initiative et de leadership, ainsi que l’assurance nécessaire pour atteindre des objectifs précis, à l’intérieur du budget et des critères établis.
- Être capable de travailler dans des secteurs soumis à de strictes réglementations (ex. : Transport des matières dangereuses [TMD], Responsabilité élargie des producteurs [REP], réglementation provinciale sur les matières résiduelles, etc.).
- Avoir une excellente maîtrise du français et de l’anglais (parlés et écrits).
- Être à l’aise dans l’utilisation des logiciels (Microsoft Office)
- S’exprimer avec aisance et maîtriser la prise de parole en public.
- Posséder un véhicule personnel pour le travail et un permis de conduire valide.
La personne sélectionnée travaillera à partir d’un bureau à son domicile. AgriRÉCUP fournira l’équipement requis. Elle devra être prête à se déplacer fréquemment, partout au Québec et, à l’occasion, dans d’autres provinces canadiennes. Idéalement la personne sélectionnée sera basée près de Victoriaville, Sherbrooke (L’Estrie), Québec/Charlevoix ou l’Ouest du Bas St Laurent.
AgriRÉCUP offre un salaire concurrentiel ($65 000/an) et des avantages sociaux selon l’expérience. Il s’agit d’un poste permanent, à temps plein, comprenant une période d’essai de quatre mois.
Les candidats intéressés doivent postuler d’ici le 21 juin 2024. Pour considération, veuillez faire parvenir votre curriculum vitae, accompagné d’une lettre témoignant de votre intérêt pour le poste à Sarah Hisey (Shisey@Osborne-Group.com). Veuillez expliquer pourquoi vous vous sentez apte à occuper ce poste. Précisez vos attentes salariales.
Nous sommes reconnaissants de l’intérêt porté à ce poste. Cependant, seuls les candidats sélectionnés pour une entrevue seront contactés.
Le poste est ouvert aux femmes et aux hommes.
*Le masculin est utilisé uniquement pour alléger le texte.
Bilingual Media Relations and Digital Communications Coordinator
Position: Full time
Location: Remote or Hybrid (location dependent)
Language: Bilingual
Cleanfarms/AgriRÉCUP is a growing Canadian not-for-profit organization that provides waste management programs that promote sustainability in Canadian agriculture. We’ve been termed the “blue box for agriculture” with programs offered coast to coast and regionally.
Cleanfarms/AgriRÉCUP is a Canadian not-for-profit that promotes agricultural sustainability through nationwide waste management programs. External stakeholders include about 190,000 farmers with ~1,500 recycling sites, as well as 200+ members across 10 provinces.
In English Canada we’re known as Cleanfarms; in Quebec, as AgriRÉCUP. We support a dynamic team of about 20 people who count on us to support their efforts – in English and French with diverse, innovative and cost-effective campaigns and tactics.
It’s a high energy job that’s fulfilling and offers the opportunity to make a difference and grow your career. As a Great Place to Work™ certified organization, we offer a dynamic, high-energy environment with and meaningful impact.
Position Overview
We’re seeking a bilingual, intermediate level communicator trained in communications with a focus on media strategy/execution, social media and digital communications. The right person will have demonstrated expertise, i.e. a minimum of five years’ work experience in an agency or structured job environment.
This position reports to the Director of Communications and collaborates with other members of the communications and operations team. (including contractors). This position focuses largely, but not exclusively on three key areas:
- Media relations – strategy, writing, management and monitoring including both online and traditional media (print, radio, etc.): writing for these outlets, pitching stories, etc.
- Social media – calendaring, developing graphic, video and written content, posting, monitoring, responding to keep us vibrant and interactive in our key channels and expanding over time
- Web-writing and impact measurement – specialist in web writing to proactively work with our web designer, as well as our communications and operational teams to keep our web presences on two websites current, dynamic and consistent with our social media conversations and evolving operations; working with our web designer to analyse performance of key pages and sites overall
As Media Relations and Digital Communications Coordinator, you will also:
- Create input to the strategic annual communications plan and quarterly updated calendar for media, social media, and digital-web initiatives.
- Draft key messages and press releases in English and French, handling distribution and performance updates.
- Develop and manage organic social media strategies, including content creation and approvals.
- Measure the impact of digital communications and use metrics to shape annual plans.
- Launch at least one new organic campaign each year.
- Lead digital paid campaigns with external suppliers.
- Oversee web content management and plan for a site refresh.
- Optimize photos and create engaging graphics and videos for social media growth.
We’re looking for exceptional communicator, who is also interested in the agriculture industry and recycling and with expertise as follows (some of which is also noted above):
- An undergraduate degree or college diploma in communications, marketing, journalism or a related field.
- 5+ years of experience in a communications role, in-office, remote, or hybrid.
- Proficiency in French and English, with strong writing, editing, and proofreading abilities in both languages.
- Demonstrated experience with print and digital media preparing informal and formal communications.
- Ability to produce and edit diverse forms of for traditional and digital/social media.
- Experience with both print and digital media, including diverse content creation.
- Skills in using communication-enhancing programs and tools like Canva, Adobe Creative Suite, and MS Office (PowerPoint, Word, Excel).
- Expertise in social media strategy and execution across platforms like Facebook/Instagram, X, YouTube, and LinkedIn; familiarity with other channels is a plus.
- Excellent organizational skills and the ability to manage multiple tasks effectively.
Working conditions:
- Average of 37.5 hours per week.
- Primarily a desk job with extended periods of sitting, reading, virtual/telephone meetings and working at the computer.
- Work with a small, dedicated staff group with strong environmental and social culture
- Cleanfarms provides equipment and IT support to enable employee performance in remote settings.
- Some travel required in Canada to attend trade shows, collection sites and events or meetings with possible need for overnight stay.
- Valid driver’s license and/or access to reliable transportation is required.
Compensation:
- This is a salaried position; salary is based on experience and qualifications.
- Following successful completion of a probation period, full time staff are eligible for a comprehensive health care benefits package.
A successful candidate will apply by sending the following to shisey@osborne-group.com by Friday, September 13, 2024 at 4 p.m. ET:
- A cover letter explaining why you’re a great fit for this role plus a current resume
- Samples of your written/published work from the kinds described above
We appreciate all expressed interest, however only candidates selected for an interview will be contacted.